Dans Akademi

MEB'e Bağlı Ruhsatlı Bir Eğitim Kurumudur

Pilates Topu Egzersizleri – Pilates Topu ile Hangi Hareketler Yapılır?

Yalnızca Pilates Topu ile Vücudunuzu Baştan Yaratabilirsiniz?

Pilates yapmak için tüm ekipmanlara sahip olmanıza gerek yok! Pilates topu ile sıkılaşma, esneme ve kas yapma gibi tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz! Tüm pilates aletlerini alıp sonra bir köşeye atmaktan çekiniyorsanız yalnızca pilates topu ile bile birçok egzersiz yapabilirsiniz! 

Fazla kilolarınızdan kurtulmak ve daha sıkı bir vücuda kavuşmak için uygulayabileceğiniz pilates topu hareketlerini öğrenmek ister misiniz? Karın bölgesinden bacağa, omuzdan kalçaya kadar birçok bölgenizi aktifleştirecek pilates topu hareketleri burada!

Pilates Topu Egzersizleri – Tüm Kaslarınızı Aktifleştirebilirsiniz!

Pilates topu ile çok daha fazla verim alarak mekik çekebileceğinizi biliyor musunuz? Pilates topu egzersizleri ile karın kaslarınızı güçlendirebilir ve yağ yakımını hızlandırabilirsiniz. Pilates topunun faydalarından en önemlisi, elastik yapısı nedeniyle üzerindeyken denge kurmak için ekstra olarak efor sarfetmek zorunda olmanız. Şimdi, en etkili pilates topu hareketlerine bir bakalım.

1-Pilates Topu ile Mekik Çekme

Yalnızca sırt ve bel bölgenizi kapsayacak şekilde pilates topunun üzerine yatın. Pilates topu üzerindeyken vücudunuzun açısını korumaya özen gösterin. Ellerinizle boynunuzu destekleyin ancak baskı uygulamayın. Karın kaslarınızı sıkarak derin nefes alın ve mekik çekmeye başlayın. Hareketi yaparken çenenizi asla göğsünüze değdirmeyin. Herhangi bir sakatlanma yaşamamak için çeneniz ve göğsünüz arasında bir tenis topu sığacak kadar boşluk bırakın. Hareketi 10 kez olacak şekilde 3 set uygulayın. Üç seti tamamladıktan 20 saniye dinlenmeyi ihmal etmeyin. 

2-Pilates Topunu Yakalama

Karın kaslarını aktifleştirmede etkili pilates topu egzersizlerinden biri olan topu yakalama hareketi için mat üzerine sırtüstü uzanın. Pilates topunu iki bacağınızın arasında sıkıştırın. Ellerinizi gövdenizin iki yanından arkaya doğru uzatın. Pilates topu ile birlikte bacağınızı gövdenize yaklaştırırken aynı anda da ellerinizle topu yakalamaya çalışın. Hareketi, toplamda üç set olacak şekilde 10 kez tekrarlayın. Üç seti de tamamladıktan sonra yeni harekete geçmeden önce 20 saniye dinlenin.

3-Pilates Topu ile Yan Gövdeyi Aktifleştirme

Pilates matı üzerinde oturun. Bacaklarınızı dizden kırın ve kendinize yaklaştırın. Pilates topunu bacaklarınızın arasında sıkıştırın. Hareketin çok daha verimli olması için dik oturduğunuzdan emin olun. Dikliğinizi bozmadan ve belden aşağınızı hareket ettirmeden bacaklarınızı sırasıyla sağa ve sola doğru yatırın. Topu düşürmemek için bir miktar güç uygulayabilirsiniz.Toplamda üç set olacak şekilde 10 kez tekrarlayın. Üç seti de tamamladıktan sonra yeni harekete geçmeden önce 20 saniye dinlenin.

4-Pilates Topu Egzersizlerinden En Verimlisi Squat Pozisyonu!

Bacaklarınızı omuz genişliğini geçmeyecek şekilde ayırın. İki elinizle pilates topunun tam ortasından tutun. Sanki bir sandalyeye oturuyormuşsunuz gibi dizlerinizi kırın ve kalçanızı dışarı çıkarın. Bu hareketten verim alabilmeniz için squat pozisyonunu bozmayın ve kollarınızı bükmeyin. Egzersizi, toplamda üç set olacak şekilde 10 kez tekrarlayın. Üç seti de tamamladıktan sonra yeni harekete geçmeden önce 20 saniye dinlenin.

5-Pilates Topu ile Köprü

Mat üzerine sırtüstü uzanın. Ellerinizin gövdenizin iki yanında olmasına özen gösterin. Ayak tabanlarınızın tamamı pilates topunun üzerinde olacak şekilde bastırın. Pilates topuna ayaklarınızla baskı uygulayarak kalçanızı yukarı kaldırın. Bu esnada belinizde kıvrım oluşmamasına dikkat edin. Köprü pozisyonuna kalktığınızda gövdenizin ve omurganızın dümdüz olup olmadığını kontrol edin.Hareketi toplamda 3 set olacak şekilde on kez tekrarlayın. Üç seti de tamamladıktan sonra yeni harekete geçmeden önce 30 saniye dinlenin.

Pilates Topu Nereden Alınır? En İyi Pilates Topu Hangisi?

Pilates topu egzersizlerinden verim almak için ekipmanınızın kaliteli olması birinci şart. Pilates topunun elastik yapısı, egzersiz sırasında vücut dengenizi kurma noktasında ekstra bir güç sarf etmenizi sağladığı için kaliteli bir malzemeden üretilmiş pilates toplarından satın alarak çok daha verimli bir egzersiz yapabilirsiniz. Pilates topu fiyatları, markadan markaya göre değişiklik gösterebilir. Kaliteli bir pilates topu için 100-150 TL aralığında bir bütçe ayırmanız yeterli olabilir. Pilates topunu, spor malzemeleri satan mağazalarda kolaylıkla bulabilirsiniz. 

Pilates Topu Boyutları – Pilates Topu Kaç Cm Olmalı?

Pilates topu nereden alınır diye merak ediyorsanız öncesinde nasıl bir pilates topunun sizin için ideal olduğunu belirlemenizde fayda var. Egzersizden daha fazla verim almak için boyunuza uygun bir pilates topu tercih etmelisiniz. Boyunuzla uyumlu pilates topu boyutları şu şekilde:

  • Boyunuz 1.55-1.65 cm aralığında ise çapı 55 cm olan pilates topu,
  • Boyunuz 1.65-1.80 cm aralığında ise çapı 65 cm olan pilates topu,
  • Boyunuz 1.80-1.90 cm aralığında ise çapı 75 cm olan pilates topu alabilirsiniz.

Pilates Topu ile Yapabileceğiniz Egzersizlerin Sınırı Yok!

Çoğu egzersizin pilates topu üzerinde yapıldığında, sabit düzlemdekine göre çok daha fazla kalori kaybettirdiğini biliyor musunuz? Pilates topu üzerinde zıplayarak bile kalori yakabilirsiniz! 

Koşu yapmak ya da bisiklet sürmek size sıkıcı mı geliyor? Spor salonlarındaki rutin kardiyo egzersizleri ilginizi çekmiyorsa pilates ile daha enerjik egzersizler deneyimleyebilirsiniz. Üstelik pilates yapmak için koşu bandı ya da eliptik bisiklet gibi pahalı ekipmanlara ihtiyacınız da yok. Yalnızca pilates topu ile duruşunuzu düzeltebilir, stres atabilir ve eskisinden çok daha sağlıklı olabilirsiniz! 

[widget-179]

Benzer Yazılar

Bu yazıya benzer içerik bulunamadı.

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (212) 983 22 46