Dans Akademi

MEB'e Bağlı Ruhsatlı Bir Eğitim Kurumudur

Stretching Egzersizleri Nelerdir? - Esnekliği Artıran Stretching Hareketleri

Kaslarını Esnet, Bedenini Güçlendir, Yeni Bir Yaşama Merhaba De!

Bedeninize esneklik kazandırmak, yaşamınıza dinamizm katmak ve daha sağlıklı bir yaşama merhaba demek istemez misiniz? Stretching egzersizleri ile hayatınızda yeni bir sayfa açabilir, kas gücünüzü ve vücut formunuzu yeniden kazanarak eklem ağrılarınızdan veya gündelik rutinin getirdiği hantallıktan kurtulabilirsiniz. Özellikle iş veya okul yaşamınız dolayısıyla hareketsiz bir yaşama hapsolduysanız Stretching hareketleri yaşamınızı değiştirmek için tam da aradığınız fırsat olabilir.

Yazımızda sizlere esnekliği artıran Stretching hareketleri hakkında bilgi verecek, evinizde de yapabileceğiniz Stretching egzersizleri ile bedeninizin sınırlarınızı aşmanıza yardımcı olacağız. Elbette daha fazlası için Stretching kursu almalısınız, ancak sadece aşağıda saydığımız Stretching esneme hareketleri ile bile vücudunuzun oldukça rahatlayacağından emin olabilirsiniz. İşte esnekliğinizi artırarak hayatınızı değiştirecek Stretching hareketleri…

1. Kelebek Esnemesi – Stretching Egzersizleri

Daha önce baleyle ilgilendiyseniz ve balet ya da balerinlerin çalışmalarını incelediyseniz bu Stretching hareketi size yabancı gelmeyecektir. Bağdaş pozisyonu aldığınız bu Stretching egzersizi sırasında el ve ayak tabanlarınızı birbirlerine yanaştırmalı, el ve ayaklarınızı birbirleriyle aynı noktada buluşturmalı ve mümkün olduğu kadarıyla dizlerinizi yere değdirmemelisiniz. Kabul ediyoruz, başlangıçta biraz zorlanabilirsiniz.

2. Güvercin Duruşu – Stretching Egzersizleri

Stretching dans egzersizleri arasında en önemlilerden biri olan bu hareketi yapmak için öncelikle sırt üstü uzanmalı ve bacaklarınızı havada bağdaş kurarmış gibi birleştirmelisiniz. Sonrasında alttaki bacağınızı 90 derecelik bir açıyla tutarken diğer bacağınızı, tıpkı bacak bacak üstüne atarak oturuyormuş gibi üzerine sabitleyin ve 30 veya 45 saniye bekledikten sonra bacak değiştirin. Emin olun, bu hareket sırasında başta bacaklarınız olmak üzere kalça ve sırt bölgelerinizde ciddi ölçüde bir rahatlama olacak!

3. Kuğu Esnemesi – Stretching Egzersizleri

Güvercin duruşunun tam tersi bir biçimde bu Stretching egzersizi için öncelikle yüz üstü yatar pozisyon almalısınız. Sonrasında avuç içlerinizi yere koyun ve ayaklarınızı kapalı bir şekilde yere paralel uzatın. Sonrasında derin bir nefes alarak bedeninizi belinizden bükün, kollarınızı ise düz bir pozisyona getirin. Karın kaslarınızı, kollarınızı, belinizi ve bacaklarınızı aynı anda esneten bu hareket; vücudunuzdaki hantallığı silip atacak!

4. Üçgen Poz Esnemesi – Stretching Egzersizleri

Zorlu Stretching hareketleri arasında sayabileceğimiz üçgen poz esnemesi için öncelikle bacaklarınızı omuzlarınızdan biraz daha geniş olacak bir biçimde açın. Sonra kollarınızı da aynı şekilde yanlara doğru uzatın. Sağ ayağınızı dış bükey bir biçimde ayarladıktan sonra sağ elinizi kalçanıza koyun. Hareket esnasında sağ kolunuzu düz tutarak yukarı kaldıracak, sol kolunuzu ise aşağı doğru sağ ayağınıza indireceksiniz.

5. Köpek Duruşu Esnemesi – Stretching Egzersizleri

Oldukça basit bir Stretching egzersizi olmasına karşılık bel, sırt ve bacak kaslarını bir arada çalıştıran köpek duruşu esnemesi, evde yapabileceğiniz en iyi Stretching esneme hareketleri arasında sayılabilir. 90 derecelik bir açıyla eğilin ve avuçlarınızı duvara yaslayın. Ardından kollarınız yukarıda kalacak şekilde gövdenizi aşağı doğru uzatmaya çalışın ve bu pozisyonda derin nefesler alın. Vücudunuzun rahatladığını hemen hissedeceksiniz.

6. İleri Esneme – Stretching Egzersizleri

Ruhun kası olarak da adlandırılan, göğüs kafesi ve gövde arasındaki konumu ile beden sağlığı için büyük önem taşıyan Psoas kasını esnetmek için ileri esneme hareketinden faydalanabilirsiniz. Uzmanlara göre bu kasın durumu hem psikolojimiz hem de beden sağlığımız üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. İleri esneme hareketi için öncelikle sol ayağınızı kullanarak uzun bir adım atın ve sonra ayak tabanınız yerdeyken dizinizi 90 derecelik bir açıyla bükmeye çalışın. Sağ ayağınızı ise bilek kısmından yakalayarak belinize doğru çekin. Bir süre böyle bekledikten sonra bacaklarınızı değiştirerek hareketi yapmayı sürdürün.

Sağlığınız İçin Sporu ve Stretching Egzersizlerini Alışkanlık Haline Getirin!

Eğer sağlığınızı korumak ve bedeninizin daima zinde kalmasını sağlamak istiyorsanız Stretching egzersizleri için yaşamınızda yer ayırın! Günde yalnızca 15-30 dakikalık Stretching egzersizleri bile alışkanlık haline getirdiğiniz takdirde yaşamınıza ciddi ölçüde etki edecektir. Elbette profesyonel dansçı olmak istiyor veya bedeninizin sınırlarını görmeyi hedefliyorsanız Stretching kursu ile esnekliğinizi daha da geliştirebilirsiniz.

Dans Akademi’de öğrencilerimize yalnızca belli dans türlerini öğretmiyor Stretching kursları ile sağlıklı bir yaşama kavuşmaları için gerekli olan hareketleri öğrenmelerini de sağlıyoruz. Siz de yeni bir yaşama Dans Akademi’nin eğlenceli atmosferinde kavuşmak istiyorsanız, gelin sizin için en uygun Stretching kursu programını birlikte belirleyelim.

[widget-221]

Benzer Yazılar

Bu yazıya benzer içerik bulunamadı.

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (212) 983 22 46